Friday 4 January 2013

sayap merpati terbang



dinner hari mpd

Ahli keluaga mpdt 2011/2012

MEMORIES 2011/2013



Awal bismillah pembuka kata,sekapur sirih pemanis bicara,salam takzim tanda hormat...kali ni aku nak story skit pasal 2011/2012 .
tahun ni ak rse bertuah kerana berjaya melayakkan diri ini sebagai mahasiswa Universiti Sains Malaysia .orang kata memang susaH  nak masuk universiti ni ..nak masuk saje memang senang tapi nak jadi warga @ mahasiswa/i memang perlu bersaing dengan student lain tidak kira latar belakang diploma,STPM,matrikulasi or asasi .Alhamdulalh aku terpilih untuk menjadi warga USM sepenuh masa bagi sidang nii ..tahun ni banyak cabaran dan dugaan yang perlu aku tempuh seorang .
first ,aku kena datang daftar seorang diri sebgai student .mmg pernah aku jalan kt kawasan usm nii tapi tak pernah terfikir nak jalan dalam USM nie .sebelom bertolak aku berdoa banyak2 supaya sampai jer kt bus station SG NIBONG  ader orang tolong aku .Allahuakbr ...ALLAH  maha besar lagi mengasihani aku diberi pertolongan untuk mendaftar pada pagi tersebut ..mase tuu heaven gilerr ..tk thu aku nak cakap .
Second,aku memang tak kenal sape2 pun mase minggu orientasi nii ..aku bawa diri aku sorang2 sehingga tuhan membuka hati ini untuk pergi interview exco MPDT .Alhamdulilah sekali lagi aku diberi pertolongan dan rezeki kerana terpilih sebagai seorang family mpdt sidang tersebut sebagai exco sukan dan rekreasi .terima kasih kerana memberi kepercayaan kepada diri ni ..memberi peluang untuk maju kehadapan .aku diberi mandat untuk pegang projek dan diberi kepercayaan sebagai pengarah projek sukan antara desasiwa (SUKAD) fasa1 dan 2 ...memang berat tapi dengan berkat pertolongan ahli keluarga yang disayangi ,yang sentiasa suntik semangat ,sentiasa menolong tanpa mengira masa ...alhamdulilah semua berjalan lancar .
Setelah aku memasuki persatuan dan one part of the family ,secara tidak langsung kehidupan aku tidak lagi bersendirian ,tidak lagi sentiasa sedih ,tidak lagi melayan persaan ..semuanya kami bersama .sumpah aku percaya lau korang join persatuan nii satu perasaan akan timbul iaitu kekuatan persahabatan antara ahli family yang secara tidak langsung .


festa zapin usm

family day MPDT

KESENGALAN BERLAKU!!!!


sentiasa ceria mendengar coleteh dari seorang kakak ,
mendgr teguran dari seorang abang;
,disuntik semangat oleh seorang rakan ;
diberi dorongan yang penuh oleh seorang adik ....

.adakah tidak cukup lagi yang kita nak ...bagi aku aku dah cukup syukur kerana semua ada dalam family nii.semuanya ada .aku pasti kau tak akan sesat dengan join persatuan nii ..kami sentiasa bersama percayalah..


sentiasa bersama
asm'a,ijad,umi ,radi


sedia menggalas cabaran!!!






santai
 

No comments:

Post a Comment